Translate

2012. december 31., hétfő

Az utolsó pillanatban - Lencsesaláta almával és fokhagymás vinaigrette-tel



Újévkor lencsét kell enni meg sült malacot, hogy gazdagok legyünk és szerencsések. A kismalac kiesik, de egy malaccombot szívesen megsütöttem volna. Sajnos itt semmilyen hagyománya nincs,  kecskegidával (ami volt bőven) pedig nem akartam helyettesíteni. Úgyhogy egybensült császárhúst fogok sütni, állítólag a disznó minden formában szerencsét hoz.
Nem emlékszem, hogy gyerekkoromban valaha is került volna lencse az asztalunkra - nem is lettünk gazdagok.. Szerintem az 50-es években a szüleimnek elege lehetett belőle, ugyanúgy, mint a grízes tésztából. Mindkettőt a napköziben ettem először és nagyon ízlettek. Úgyhogy nálunk mindig van lencse, az utóbbi években főleg saláta alakjában. Idén az egyik új szakácskönyvemből próbáltam ki egy receptet, még érnie kell, de jónak tűnik. Az alapanyagok egy részét a vinaigrette helyett majonézzel és újhagymával kevertem össze, holnapra kiderül melyik lesz a jobb. Az eredeti recept korianderlevelet is tartalmaz, de inkább kihagytam, mert a poloskaízű levelet rajtam kívül mindenki utálja a családban. Cikóriához itt nagyon könnyű hozzájutni és keserű íze miatt érdekesebb lesz a saláta, de simán elhagyható.

Hozzávalók:

200 gramm lencse
2 szál szárzeller
3 evőkanál mazsola
2 cikória (elhagyható)
egy citrom leve
egy alma (lehetőleg savanykás)
1 csokor koriander (elhagyható)

A vinagraitte-hez:

1 gerezd fokhagyma
3 evőkanál borecet vagy balzsamecet
5 evőkanál olívaolaj
őrölt bors

A lencsét háromszoros mennyiségű sós vízben puhára főzzük. (20-25 perc lencse fajtától függően.) Hideg vízzel leöblítjük. A szárzellert vékony karikákra vágjuk. A mazsolát forró vízbe áztatjuk 5 percre, utána leszűrjük. Az alma magházát kivágjuk és héjastól apró darabokra vágjuk.  A cikóriát negyedeljük, majd felezzük és vékonyan felkarikázzuk. Mindent egy salátástálba öntünk és meglocsoljuk a citrom levével.
A fokhagymát megtisztítjuk, lereszeljük, hozzáadjuk az ecetet, majd az olajat és egy habverővel jól összekeverjük, amíg homogén nem lesz.  A szószt a zöldségekre öntjük és megszórjuk a korianderlevéllel

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails

Copyright

Az oldalon megjelenő fotók és írások a szerző tulajdonát képezik. Azokat kizárólag engedéllyel, a forrás megjelölésével lehet felhasználni.